Divovi Patagonije najveća je putujuća izložba o dinosaurima južne Zemljine polutke. Nastala je u suradnji Prirodoslovnog muzeja Rijeka i tvrtke International Cultural Group LTD, u čijem je izložba vlasništvu. Kombinat je angažiran za guerrilla marketing, copywrite, idejno rješenje vizualnog identiteta i pripadajuće mu ilustracije. Izložba se nalazi u bivšem skladištu Exportdrva, a otvorena je od srpnja 2016. do veljače 2017. godine. Istraživanje tek počinje glavni je slogan izložbe koji definira daljnju komunikaciju. Njime se poziva na ponovno istraživanje o dinosaurima, propitkivanje postojeće materije na tu temu te sudjelovanje i praćenje saznanja koja će se tek otkriti budućim znanstvenim istraživanjima.
Idejno rješenje vizualnog identiteta sastoji se od sljedećih elemenata:
1. Intenzivne boje – s obzirom da se ne može sa sigurnošću utvrditi koje su boje bili dinosauri (osim jedne vrste), pri oblikovanju se koristila široka i neuobičajena paleta boja, otprilike 10 do 15 boja. Time se potaknulo na dodatno istraživanje teme, ali i ostvarila dodatna vidljivost projekta.
2. Ilustracije dinosaura nikad u cjelosti prikazanog i u različitim kadrovima – pregledavajući odnosno istražujući materijale, dio po dio – platak, pozivnicu, billboard – slažemo priču o tome i stvaramo cjelokupnu sliku iste.
3. Slogana koji je vidljiv i upečatljiv: Istraživanje tek počinje.
Guerilla marketing
Za guerrillu smo koristili intenzivne boje korištene za idejno rješenje glavnog vizuala izložbe. Cilj je bio aktivirati što više osjetila – usmjeriti pažnju na temu, zagolicati maštu, zabaviti, educirati i informirati o nadolazećoj izložbi. Napravljena je svojevrsna igra kroz uži centar grada Rijeke – metaforički, gradske ulice i javni prostori poslužili su kao mjesta gdje su se dinosauri igrali i ostavili svoje tragove koji vode do Export drva, mjesta održavanja izložbe.
Upravo zato, osmišljeni su sljedeći elementi/tragovi koji su se svaka dva tjedna promišljeno nadograđivali odnosno postavljali po gradu: kosti dinosaura odnosno klupice za sjedenje u obliku kostiju, vizualne markacije koje označavaju/prikazuju visinu, dužinu i težinu različitih dinosaura, interaktivna vizualno-zvučna instalacija koja reproducira glasanje dinosaura i označuje/prikazuje težinu dinosaura. Poštujući određene pravilnosti guerrilla marketinga, tekstualna rješenja/objašnjenja koja se nalaze pored svakog elementa ne odaju direktno o čemu je riječ, ali su konceptualno i vizualno unificirana – pored svakog elementa nalazi se kratki copy koji asocira na tematiku i sugerira o čemu je riječ, ali i poziva na daljnje istraživanje kako bi se složila cjelovita slika.
Elementi guerrille:
1. Kosti – klupice u obliku kostiju postavljene su na riječkom Korzu i ulicama Opatije – nastale u suradnji s Tomicom Grubišom, akademskim kiparom.
2. Visina /dužina – na gradskim površinama su postavljene raznobojne naljepnice koje ukazuju na impresivnu dužinu i visinu određenih dinosaurusa.
3. Težina/zvuk – na Koblerovom trgu napravljena je interaktivna vizualno-zvučna instalacija koja predstavlja težinu dinosaura – postavljena je markacija velike dinosaurove šape (25 m2) unutar koje treba stati šestero ljudi čija je zajednička težina približna težini jednog određenog dinosaura. Kada svih šestero ljudi stane unutar markacije, reproducira se glasanje dinosaura. Tehničko riješenje instalacije nastalo je u suradnji sa Saftom.
4. Otisci – predstavljaju zadnju fazu guerrilla marketinga. Iz svakog traga (kost, visina/dužina, težina/zvuk) izlaze manji otisci u obliku dinosaurove šape koji vode odnosno usmjeravaju prema Exportdrvu, mjestu održavanja izložbe.
Mediji o projektu
/// KombiCrtica ///
Slijedi stope Kradljivca zore iz Doline mjeseca.