(po)kušajmo priču

(po)kušajmo priču
Vrijemelipanj - rujan 2014.
MjestoKastav
SuradniciKastafsko kulturno leto
TimLina Ernjak / Mirna Gurdon / Marina Toto / Marko Luka Zubčić / Ivan Vranjić / Anja Sušanj / Katarina Simić / Sara Livaić / Lea Jurin / Dunja Tišma
Ključne riječibaština / dizajn / ilustracija / intervencija / kastav / kkl / priča / zajednica

Projekt (po)kušajmo priču nastao je kao rezultat uspješne suradnje 23. Kastafskog kulturnog leta i Kombinata. Pokrenut je s ciljem ostvarivanja participatornoga umjetničkog stvaralaštva tijekom Izložbenog tjedna 23. KKL-a, u trajanju od 30.6. do 4.7.2014. godine. Riječ je o izložbenome projektu, čiji je cilj bio uključiti lokalno stanovništvo i sve posjetitelje grada Kastva u samu realizaciju projekta, ali i konzumaciju sadržaja po završetku izložbenoga programa. (po)kušajmo priču (30.6. – 31.8.2014.) je projekt koncipiran kao urbana igra inspirirana lokalnim kastavskim pričama i legendama. Fokus igre sačinjavalo je 10 nasumično odabranih lokacija unutar stare jezgre grada Kastva koje su sadržavale niz ilustriranih i tekstualnih momenata, odnosno funkcionirale su kao moderne edukativne i duhovite reinterpretacije starih predaja, pripovijesti i legendi spomenutoga lokaliteta. (Po)kušanje priče se, dakle, u ovom kontekstu referira upravo na svojevrstan povratak izgubljenim trenutcima koje se, igrajući, pokušava oživjeti, a rezultat ove aktivnosti je izgradnja svojevrsne mreže alternativnih priča o kastavskim povijestima. Ukratko, pojedinac je, uz pomoć uputa na mapi/karti, istraži(va)o prostor hodajući od jedne lokacije do druge; iako su pojedine lokacije bile lako uočljive, neke su iziskivale ulaženje u svaku zasebnu poru u geografskome smislu. Točnije, na svakoj se lokaciji nalazila priča koju prati ilustracija, a ponegdje i predmet koji joj tematski odgovara, a koji je pojedinac mogao konzumirati na dnevnoj bazi bez obzira na mapu/kartu i njezino korištenje. Dakle, ilustracije su bile povezane uputama na mapi/karti, ali funkcionirale su i zasebno jer su tematski bile povezane samo lokalitetom, ali su i inače bile oblikovane kao odvojene cjeline.

Tekstualni dio, odnosno priče, zamišljene su tako da stilski funkcioniraju samo u kontekstu zadane teme, a međusobno su se u tom pogledu razlikovale – ponegdje se pojavljivao stih, ponegdje formalno izvješće ili pak uputa svoje vrste. Ilustracije su, susljedno, stilski pratile zadani tekst koji je tipografski osmišljen i dizajniran. Ovakvim izložbenim programom, koji je izašao na ulice grada, stvorila se svojevrsna izložba na otvorenom te su svi prisutni bili pozvani na stvaralačku igru koja otkriva nove mogućnosti, dok se inovativnim vizualnim rješenjima na edukativan i pristupačan način reinterpretirao povijesni sadržaj. U jednom bitnom dijelu, program je odgovorio na potrebe nove generacije (vizualni i multimedijski segment), što ne znači da je bio manje prikladan za ostali dio publike. Za vrijeme trajanja projekta, ali i po njegovom završetku, posredno se mapirao grad Kastav, koji je ujedno i postao centrom umjetničko-intervencijskih praksi regionalne kreativne industrije i različitih medija koje ta industrija koristi (fotografija, ilustracija, dizajn, video i audio segment). Ovim se projektom obogatila turistička ponuda grada Kastva, ali i približila izrazito bogata lokalna kulturna baština svim posjetiteljima grada koji danas sve češće imaju potrebu za konzumacijom što autentičnijega sadržaja. Uz centralni projekt – spomenutu igru – odvijale su se i dodatne/popratne aktivnosti od kojih izdvajamo Razgovore o fotografiji te (po)noćno druženje i (po)kušanje priča uz đumbirovo pivo.

 

Ilustracija:
Grafički dizajn:
Fotografija:
Video produkcija:
Marketing i PR:
Copywriting:
Storytelling:
Organizacija evenata:
Pisanje književno-umjetničkih tekstova:
Lektura:

Pressica i pripreme ///

Postav u Kastvu ///

Kušanje đumbirovog piva, Malikova svijetleća kapica i Razgovori o fotografiji ///

 

/// KombiCrtica ///

Upoznale su se Tonka i Zvanka. I dan danas zajedno vježbaju u teretani i imaju fore koje samo one razumiju.